Ravintola-arvosteluiden säännöt

Ylläpito tiedottaa täällä erilaisista sivustoa koskevista asioista.

Valvoja: Moderaattorit

Ravintola-arvosteluiden säännöt

ViestiKirjoittaja jee » 12.10.2006 18:03

Tästä päivästä lähtien ravintola-arvosteluiden säännöt ovat seuraavat:

1. Kuka tahansa voi arvostella ravintoloita. Arvosteleminen ei edellytä rekisteröintiä, eikä rekisteröityneiden käyttäjien tarvitse käyttää arvosteluissa omaa nimeään tai nimimerkkiään.

2. Ravintoloiden arvostelemisessa tulee noudattaa eettisiä sääntöjä. Älä arvostele ravintolaa, jossa et ole itse käynyt, äläkä kirjoita ravintolasta sellaista kommenttia, johon et itse aidosti usko.

3. Jokaisen arvostelun yhteyteen on annettava selkeä, ymmärrettävä kommentti, joka tukee annettua pistemäärää.

4. Jos ravintolassa tapahtuu merkittävä muutos (remontti, nimenvaihdos, muutto, karaokeohjelmatoimiston vaihdos jne.), ravintola voi toimittaa suosittelunsa menettelytavasta, mutta Karaoke.fi pitää yksipuolisen oikeuden arvioida tapauskohtaisesti, jäävätkö vanhat arvostelut voimaan. Käytännössä vanhat arvostelut poistetaan vain poikkeustapauksissa.

5. Kaikkien arvostelujen lähdetieto (IP-osoite) tallennetaan ja väärinkäytöksiin puututaan. Väärinkäytöksiksi voidaan katsoa esimerkiksi:
a) Epäeettisten arvosteluiden kirjoittaminen itselleen kuulumattomalla, tunnetulla nimimerkillä
b) Kilpailevien karaokeravintoloiden perusteeton negatiivinen arvostelu
c) Itseään lähellä olevan karaokeravintolan perusteeton positiivinen arvostelu

6. Sääntöjen vastaiset arvostelut voidaan poistaa ilman eri ilmoitusta

7. Karaoke.fi:lle voi ilmoittaa väärinkäytöksistä, jolloin toimenpiteisiin ryhdytään tarvittaessa.

8. Karaoke.fi pitää yksipuolisen oikeuden tulkita ravintola-arvosteluiden sääntöjä, ja muuttaa niitä ilmoittamalla muutoksista Keskustelupalstan ilmoitustaululla.
jee
Staff

ViestiKirjoittaja tiina62 » 13.10.2006 10:08

Hienoa! Asiallista, toivottavasti arvosteluja nyt tuleekin.

Mutta jäi mietityttämään... Mulla on matkaa lähiravintolaan vain n. 45 askelta.... :lol: No joo, en oo kylläkään liikaa kehunu, :D
tiina62
Staff

ViestiKirjoittaja jee » 13.10.2006 12:07

tiina62 kirjoitti:Hienoa! Asiallista, toivottavasti arvosteluja nyt tuleekin.

Mutta jäi mietityttämään... Mulla on matkaa lähiravintolaan vain n. 45 askelta.... :lol: No joo, en oo kylläkään liikaa kehunu, :D

Et ole kehunut liikaa, vaan sopivasti ;) Olen itsekin antanut omalle lähibaarilleni hyvät arvostelut, mutta vain koska olen todella sitä mieltä. Tarkoitus on vain pitää johdonmukainen häiriköinti kurissa. Ainiin ja... tuo "itseään lähellä" ei tarkoita fyysisesti lähellä, vaan ravintola on sinua lähellä jos ravintolan omistaa esimerkiksi kaveri, tai olet siellä itse töissä tms.
jee
Staff

Paluu Ilmoitustaulu