Kotikaraokelaitteista

Keskustelua karaokelevyistä ja -laitteista. Lisäksi saat täältä vastaukset kaikkiin karaokeen liittyviin teknisiin kysymyksiin.

Valvoja: Moderaattorit

cdg.......

ViestiKirjoittaja dopestar » 13.2.2009 10:33

Mulla on tommonen vocopron DVG-380K (dvd/cdg/vcd/mp3/hdcd/cd-player) Elikkäs siinä kyllä lukee cdg, mut tarviiko mun vielä ostaa semmonen erillinen dekooderi boksi et saan ne näkymään?! siis videon ja tekstin? kun nyt se tunnistaa vain se mp3-tiedoston..?! On kyllä mun mielestä typerää kun tossa soittimessa on maininta cdg:stä ja sit se ei kuitenkaa soita niitä ilman erillistä boksia.. ja joka sit maksaa maltaita???
dopestar

Re: cdg.......

ViestiKirjoittaja korgie » 15.2.2009 05:29

dopestar kirjoitti:Mulla on tommonen vocopron DVG-380K (dvd/cdg/vcd/mp3/hdcd/cd-player) Elikkäs siinä kyllä lukee cdg, mut tarviiko mun vielä ostaa semmonen erillinen dekooderi boksi et saan ne näkymään?! siis videon ja tekstin? kun nyt se tunnistaa vain se mp3-tiedoston..?!

Jos siinä soittimen spekseissä on maininta että tukee CDG formaattia, niin silloin niiden toistaminen onnistuu kyllä ilman mitään erillistä dekooderia. Ongelman ydin lienee nyt siinä, että käyttämäsi levy ilmeisestikään ei ole CDG-formaatissa. CDG-levyillä ei ole mp3-tiedostoja, vaan CDG-levy vastaa muuten tallennusformaatiltaan tavallista audio-CD:tä, mutta audiosignaalin tallentamisen jälkeen jäljellejäävä "hukkatila" on hyödynnetty sille grafiikkainformaatiolle. CDG-levyä voi siis soittaa vaikka ihan tavallisella audio-CD-soittimella, joka ei edes tue mitään mp3- tms. formaatteja (audiosoittimella soitettaessa tietystikään ei niitä tekstejä saada näkyviin ilman erillistä dekooderia).

Eli, jos siis käsissäsi on CDROM-levy, jolla on mp3-tiedosto, sekä teksti/grafiikkainformaatio erillisessä tiedostossa (jonka formaatti on ?????), ei tällaisen paketin toistoon taida valmista toimintoa löytyä juuri mistään karaoke-soittimesta, eli todennäköisesti joudut sen toistamaan tietokoneella, että saat tekstit näkyviin.
"Laita se levy soimaan oikeella nopeudella ja pudota laulua pari oktaavia."
korgie
KJ

Re: cdg.......

ViestiKirjoittaja dopestar » 19.2.2009 13:24

korgie kirjoitti:
dopestar kirjoitti:Mulla on tommonen vocopron DVG-380K (dvd/cdg/vcd/mp3/hdcd/cd-player) Elikkäs siinä kyllä lukee cdg, mut tarviiko mun vielä ostaa semmonen erillinen dekooderi boksi et saan ne näkymään?! siis videon ja tekstin? kun nyt se tunnistaa vain se mp3-tiedoston..?!

Jos siinä soittimen spekseissä on maininta että tukee CDG formaattia, niin silloin niiden toistaminen onnistuu kyllä ilman mitään erillistä dekooderia. Ongelman ydin lienee nyt siinä, että käyttämäsi levy ilmeisestikään ei ole CDG-formaatissa. CDG-levyillä ei ole mp3-tiedostoja, vaan CDG-levy vastaa muuten tallennusformaatiltaan tavallista audio-CD:tä, mutta audiosignaalin tallentamisen jälkeen jäljellejäävä "hukkatila" on hyödynnetty sille grafiikkainformaatiolle.

Osaakohan kukaan sanoa millä noita levyjä saa poltettua CDG-formaattiin? Esim. ku mulla on koneella noita cdg karaoke-tiedostoja missä on erikseen mp3+ teksti-tiedosto.. että onko olemassa mitää millä ne sais poltettua siihen formaattiin et toimis levyllä?
dopestar

Re: Kotikaraokelaitteista vol 2

ViestiKirjoittaja lightyear » 11.7.2009 19:22

Hmm...
Viimeksi muokannut lightyear päivämäärä 11.7.2009 19:33, muokattu yhteensä 1 kerran
lightyear

Re: Kotikaraokelaitteista vol 2

ViestiKirjoittaja lightyear » 11.7.2009 19:29

JOu JOu kirjoitti:Tähänkin on näköjään jäänyt vastaamatta. no vastataan nyt =)

korgie kirjoitti:
JOu JOu kirjoitti:CDG levyjä voi soittaa vaikka kannettavalla CD soittimella mutta silloin kuvaa ei saa näkyviin. tai saa jos on erillinen dekooderi =)

Jaa... milläs sen erillisen dekooderin saa sitten liitettyä siihen CD-soittimeen? Tuskin sitä grafiikkainformaatiota tulee ulos 3,5mm kuulokeliitännästä. :)

Vaikka se uskomattomalta saattaisi tuntuakin että tuo kyseinen CDG levyn grafiikka tulisi ulos siitä kannettavan cd soittimen 3.5mm plugista niin siitä huolimatta se siitä vain putkahtaa ulos. Johdon toinenpää vain decooderiin joka erottelee musiikin ja grafiikan toisistaan ja lähettää ne eteenpäin omia polkujaan. jos siis soitin ei tue suoraan CDG grafiikan purkua niin grafiikka tulee ulos täysin samaatietä kuin äänikin josta ne voi tarkoitukseen sopivalla laitteella erotella omiin lähtöihinsä.

Joo, tota noin... Ei se grafiikka tule ulos sieltä normaalista 3,5mm audiolähdöstä, vaan sen saa ulos digitaalisesta audiolähdöstä joka voi olla koaksiaalinen tai optinen. Jos se grafiikka olisi mukana siellä normaalissa audiolähdössä (kannettavan omistakin) kaiuttimista kuuluisi musiikin seassa kokoajan bittivirta surinana samallatavoin kuin muinoisia Commodore-64:ssä käytettyjä C-kasettipelejä ladattaessa. Lisäksi; esim vocopron CD+G-decooderissa ei edes ole sisäänmenoja normaalille audiolle, on vain 3kpl koaksiaali- ja optinen sisäänmenoja (DVD:ltä, CD:ltä ja LD:ltä), eikä minkäänlaista audio-ulostuloa, vaan ainoastaan kolme kpl videolähtöjä sille grafiikalle.
lightyear

Edellinen

Paluu Karaokelaitteet ja -levyt