Maestro Karaokesta ja Melplayeristä

Keskustelua karaokelevyistä ja -laitteista. Lisäksi saat täältä vastaukset kaikkiin karaokeen liittyviin teknisiin kysymyksiin.

Valvoja: Moderaattorit

Maestro Karaokesta ja Melplayeristä

ViestiKirjoittaja sefe6005 » 16.7.2013 10:47

Minulla on ollut Maestro karaoke + Finnkaraoket kannettavassa tietokoneessa keikkakäytössä yli 2 vuotta. Melplayeriä minulla ei ole, mutta olen käynyt useamman kerran näpyttelemässä sitä Melplay Storessa Helsingin Malmilla.

Melplay-biisit soitan nykyään vielä DVD-soittimella, mutta tarkoitus on hankkia myös Melplayer ja päästä kokonaan eroon dvd-levyistä.

Minusta sekä Maestro että Melplayer ovat ihan päteviä laitteita tavalliseen ravintolakaraokeen.

Kotimaisen levytuotannon saatavuus näihin kilpaileviin järjestelmiin on kuitenkin erilainen. Maestron Finnkaraoke-valikoima on laajempi, yht. 1141 biisiä. Melplayerin Finnkaraoke-valikoima käsittää 750 biisiä.

Maestroon saa myös Powerit ja Magnumit. Melplayerin valikoimassa niitä ei ainakaan tällä hetkellä ole. Melplayllä on kuitenkin laaja oma levytuotanto.

Maestro on mielestäni tuotteena pitemmälle kehitelty ja kaikkia sen ominaisuuksia ei tavallisessa yleisökaraokessa edes tarvita.

Itse valitsin Mestron, koska v. 2011 hankkimassani versiossa oli karaokesoittolistan tallennusmahdollisuus. Ei sitä tavallisessa karaokessa tarvita, mutta se on mainio ominaisuus, jos itse toistuvasti laulelee samat setit. Valitset kappaleen soittolistalle, määräät kullekin kappaleelle sävelkorkeuden joka sopii äänellesi ja tallennat soittolistan. Tallennetun soittolistan voit aina ottaa uudelleen esiin ja laittaa biisit soimaan. Listaa ei siis tarvitse joka kerta kirjoittaa uudelleen.

Minulla on esim. kokoillan tanssit valmiina soittolistoina Maestrossa. Itse laulettavat 45 min. setit Maestron karaoke-soittimessa ja väliajoilla soitettava levymusiikki Maestron musiikkisoittimessa.

Melplayerissä voi kyllä tallentaa levymusiikin soittolistoja, mutta karaokesoittolistan tallennusmahdollisuutta ei ollut vielä ainakaan kesällä 2012, jolloin viimeksi kävin Melplay Storessa. Esitin silloin toiveen, että Melplayeriin tulisi ko. ominaisuus, ja siellä tuumittiin, että se on hyvinkin mahdollista. Aika näyttää.

Karaoketerveisin, Sefe
sefe6005

Re: Maestro Karaokesta ja Melplayeristä

ViestiKirjoittaja J-peg » 16.7.2013 11:48

Kiitoksia vastauksesta.

Tuosta karaokelistan tallennusominaisuudesta en tiennytkään, varmasti toimiva keksintö myös käytettäväksi hiljaiseen aikaan kun tietyt asiakkaat haluavat laulaa sen oman listansa. Melplayer 4:ssa saattanee olla tuo, en tiedä.

Näkyykö Maestrossa seuraavien kappaleiden esittäjät?

Ei ole helppo päätös näiden väliltä. Tärkein ominaisuus on kuitenkin ohjelmiston jatkuvuus, mutta eiköhän kumpikin ole markkinoilla vielä vuosienkin päästä, ainakin kummallakin on käyttäjänsä.
J-peg

Seuraavien kappaleiden esittäjät Maestrossa

ViestiKirjoittaja sefe6005 » 16.7.2013 18:12

Seuraavien kappaleiden esittäjien nimet näkyvät koko ajan näytön yläreunassa, kun karaokekappale soi.

Halutessaan vetäjä voi lisäksi laittaa karaokekappaleiden väliaikana automaattisesti näkymään ns. karaoketaulun, joka on koko näytön kokoinen lista seuraavista laulajista, heidän kappaleistaan ja kunkin laulajan odotususajasta minuutteina.

Sefe
sefe6005

Paluu Karaokelaitteet ja -levyt