Kurko Legenda 2007

Keskustelua karaokekilpailuista.

Valvoja: Moderaattorit

Kurko Legenda 2007

ViestiKirjoittaja parsatar » 28.3.2007 22:14

8O Kertokeepa työ kolmen tytön joukkio, mikä onkaan oikiast kurko legendan pääkritteerit jatkoonpääsystä?

Ei minun käsittääksein saa lauloo ulukolaisii kappaleita, koska se ei ole legendaarista Suomessa. Ihan uutta tuo meillä on - lauloo ulukomuan kielellä.

Eikä tientenkään saa lauloo uusia kappaleita, sekkään ei oo legendaarista.

Jos pukkeu'ut kisoja arvostavasti, siististi, etkä ou pomppa piälä yleisöön päin. En menesty. Ei kuulu kilpailun formaattiin.

Lauloo saat, suat osatakkii, ihan vaikka syämen pohjasta, mutta muista olla legenda!
(Kukakohan niistä menneistä ja elävänäkkii olevista, vai ihan oma itsensä legenda?)

Minä oon nähnä niin hauskoja juttuja tuostakin kisasta, että en viihti varmasti ikuna osallistua. Ihan yleisön ja paikan kurissapitämissiännösten vaalimiseksi.

Sen verta ylleisö välillä tykkee kyttyrää muustakin ko hyvännäkösestä vetäjästä!. Teissähän on muuten ihan tuttua, paitti tuossa negatiivessa.

Ollaan nähty monessahhii paikassa. Nähhään ja naareskellaan, kun ei osata laaleskella, eikä tosiaankaan olla vielä ies legendaarisia. ( Hassu nimitys kisoille, kun legendaksi tulloo ussein vasta kuolemasa jäläkeen, heh heh!)

Eikä myöskään vissiin osata arvostellakkaan, jos vuan ei yksinkertaisesti omi sitäkin oikeutta tuosta noin vain -Nips Naps ja ammattilaaseks ittiään tituleeraavaks. En oo ammattilainen missään muussa kun hirvikärpästen hätyttelyssä, ko ne tekköö pessee miun nuotti- ja rytmikorvihin!

Kyllä kait siihenhii myrkyt löytyy - olihan beethoovenkin...

Miekö pahapäinen: luonnossa viihtyvä oksien purija vain, isoine kavioineni ja suuren kyttyräin kansa? Kyllä miulle kelepaa kultakin - kuin harakalle kaik' mikä kiiltee, vuan ei oo resursseja; pussi laiha ja kärpäset korvissa. Törisenkin vain sillo ko oikein piässä surisoo --- Tyhjässä sellaasessa.

:wink:
parsatar

ViestiKirjoittaja Sasa » 29.3.2007 06:46

Nyt pitää sanoa, etten tiedä mitkä ovat ne varsinaiset arvostelukriteerit.
Kyllä jatkoon menijä paikkansa ansaitsi. Ihan munkin mielestä :)
Kaipa sitä pitää osata sekä laulaa, että esiintyä.. varmaan kappalevalintakin vaikuttaa. Itse JOS olisin tuomari, antaisin pointseja siitä kuinka haastava kappale on. Vaikkei putkeen menisikään, niin se että uskaltaa lähteä vaikeaa kappaletta tulkitsemaan, niin onhan se hatun noston paikka.

Mutta tosiaan, ulkomaista ei ollut, ja mä en kyllä ole niin iskelmätyyppiä, et montaakaan kappaletta listalta olisin edes tunnistanut!
Oli onneksi siellä Anna Erikssonia. Sen sentään hokasin.

Kamalaa, iskä hirttäisi mut jos kuulisi, että likka ei tunnista suomalaisia vanhoja kappaleita!! HIHII!
Äänellään se variskin raakkuu..
Member of Killer Squirrels
Sasa

ViestiKirjoittaja pelimanni » 30.3.2007 09:36

Tämä on taas näitä off-topic -juttuja, mutta tuohon hanimuunin kirjoitukseen täytyy todeta, että eikö vaan ole meillä karaokejuontajilla PALJON kavereita, kun me niin usein annamme VAIN kavereidemme laulaa :wink: Vaikka olisimme paikalla ensimmäistä kertaa emmekä tuntisi kerrassa ketään. Mutta joku osautuu valittamaan ainakin portsarille, että tuo juontaja laulattaa vaan kavereitaan :evil:
Itse en pidä karaokekilpailuista ja yskittää kovasti jos joudun niitä järjestämään. Poikkeuksena Huonoin Karaokelaulaja MM :lol:
pelimanni
KJ

legenda 2007

ViestiKirjoittaja parsatar » 30.3.2007 10:33

8O Sasan kanssa oon samaa mieltä kriteereistä. Milloin se menis tuomareiden päähän? Ulkolaisia kappaleita saa tulkita, mutta ei kotimaisia... Outoa.

No tämä ei varsinaisesti tuohon legendaan liittynyt. Ihan ylleinen ongelma se on, mutta muutosta jo alkaa nähdä. Pitäisi saada enemmän ulkolaisia kipaleita laulettavaksi kisoihin, voisi tulkita ihan niin paljon kun lystää. Ihanaa... Jossakin kisoissa se on kiellettyä, koska tulee riitaa lausumisesta. Voi nenä. Paraimpia seikkoja jota olen kuullut. Kuulema kilpailijat tappelevat siitä kuka lausui jonkun sanan väärin ja silti on jatkossa. Krääh!

Minä en ymmärrä mikä ihmeen jäykkyys suomalaisten biisien tulkinnoissa on? Itse en koskaan kuuntele radiota, enkä harjoittele kappaleita
"suositumman tai alkuperäisen esittäjän mukaan". Joskus saatan tarkistaa ettei ihan vallan toiseksi ole kappale muuttunut. Sitä virhettä en oo tehnyt. Kyllä kappaleen ihan nimensä mukaisesti tunnistaa ja tuntee.

Sen verran voisi legendaan liittyä tämäkin, että siellä on ilmeisen tarkkaa se, että kappale kloonataan tasan alkuperäisen mukaisesti ja kappaleiden tulee olla niitä puhkilaulettuja, keskenään siis ihka samankaltaisia laulelmia. Siis karaoken alusta asti mukana pyörineet karaokebiisit. Tuomarointi lie aika vaikeaa. Koska esiintyjän pitäisi sitten muistuttaa legendaa tai karaoken alkuaikaista kaatokännilaulajaa vai mitäkö?

Meidän kaikki legendat ovat näemmä jo syntyneet ja osa kuollutkin. Kiintiö taitaa olla melkos täynnä. Mutta kun kisa on legenda, olen varmaan tulkinnut säännöt aika oikein näin? Sillä sipuli. Hauskaa asiassa että legenda voi siis muuttua vuosittain joksikin toiseksi...Eli ei mahiksia, mutta kuitenkin kaikki on mahdollista. Halonko hiuksia?

Ihan jees kilpailu siinä mielessä, että tällekin kilpailulle on varmasti ja onkin oma kannattajakunta. Mutta halusinkin vain tarkentaa asian.
Etten enää erehdy sinne jopa 10 kappaletta laulamaan äänenavauksessa laidasta laitaan ja osoittamaan että mussa ei oo legendan ainesta, kun en osaa matkia ketään laulajaa, eikä ääneni ole kenenkään äänen kaltainen. Enkä edes ulkonäöltäni muistuta ketään tähteä. Ihan oma itseni olen vain. Ja en pysy lestissäni kun laulan miestenkin tangoja!

Legendassa siis tämä tiukka tyyli sopii, jos kyse on tosiaankin alussa mainitsemani kriteerit.

Valitettavaa että kaikki kilpailut ovat omalla tavalla samankaltaisia, siis onko tämä legendaa vai ei? Miettii...

Joka himputin kisassa on aika suuri takuu jatkopaikasta sille joka paraiten matkii ja että ääni muistuttaa tutuksi ja kuuluisaksi hyväksyttyä ääntä. Jos tulkitset, se on väärinlaulamista. Ainoastaan laulun säveltäjä voi sen asian sanoa, ei muut. Nyt en puhu nuotinvierestä, enkä mistään oikeasta virheestä... Nyyh! ( Osaan muuten imitoida, mutta en tee sitä laulaessa!)

Kilpailussa on vielä sekin typerä sääntö, joko kirjoitettuna tai kirjoittamattomana: Nainen ei saisi laulaa miesten kappaleita, eikä päinvastoin. Onko legenda siinä myös tiukka?

Vaikka em. tulkinnat olisivat erittäin mielenkiintoisia. Kyllä tämä tästä, kunhan suuret edellä - sitä pienet joskus perässä. Toivon mukaan. Onpahan meillä vielä sarkaa niittettävänä, sehän on vain hauskaa! :D

Keksis joku tulkintakisan! Ah olen joskus kuullut niin upeita tulkintoja, että vedet silmistä on juossut. Eräs tulkitsijan kappale ei muistuttanut yhtään alkuperäistä, paitsi sanat, mutta yhtään virhettä kaveri ei tehnyt. Oli upeaa kuunneltavaa. Kisa oli sellainen yksi arvottu kappale. Ja hänen kohdalleen sattui aivan vieras kappale, tai sitten ei... Jatkostahan hän tippui ilman muuta. :cry:
parsatar

Kurko Legenda 2007

ViestiKirjoittaja lightyear » 28.8.2007 01:51

Meillä on osakilpailu 20.10.2007 ja ainakin meillä on sovittuna aikataulu siten, että varsinainen osakilpailun laulaminen alkaa klo 20.00 ja osakilpailun voittaja(t) julkistetaan valomerkin aikoihin, eli 01.30.
Meidän paikassa osakilpailun laulut lauletaan talon omilla levyillä ja valikoimassa on muistaakseni noin 1900 kotimaista kappaletta ja "joku" 500 ulkomaista, äänentoisto on aivan huippuluokkaa.
Paikan löydät: www.koti.phnet.fi/highway
Tervetuloa!
lightyear

ViestiKirjoittaja tiina62 » 28.8.2007 10:30

Kiva, kun laitoit tuon linkin, niin minäkin tiedän missä tämä kyseinen ravintola on, Vääksyssä. Kerrotaan se näin muillekin.
:D Olispa kiva päästä käymään etes joskus.
tiina62
Staff

ViestiKirjoittaja dj_pirtu » 17.1.2008 15:27

Tuli käytyä tämänkin kisan karsinnoissa kun sattui kotipubissa olemaan. Tuomarointia harrasti kaksi, juuri täysi-ikäistä hieman hukassa olevaa tyttöä. Ajattelin että mitähän tästäkin tulee. No siinä kävi juuri niinkuin odotinkin, kaksi kaveriani jotka osaavat laulaa eivät päässeet edes toiselle kierrokselle. Sen sijaan sinne meni pari jannua jotka pysyivät hädin tuskin nuotissa, saatikka että olisi edes biisin tunnistanut rytmityksestä. Heh, ihan omaan arvoonsa saa tämänkin kisan jättää.
Silta yli pahan krapulan
dj_pirtu

Edellinen

Paluu Karaokekilpailut