Minähän en Maksa!

Täällä voi vaihtaa mielipiteitä mistä tahansa sen kummemmin asioita kategorioimatta!

Valvoja: Moderaattorit

Minähän en Maksa!

ViestiKirjoittaja KooJii » 25.10.2006 13:44

Terve!
Tuolla suomi24:n karaokepalstalla joku ehdotteli, että karaokelauluvuoroista tulisi maksaa.
Minä en siitä rupea ainakaan maksamaan ja jos menee maksulliseksi niin sitten vaihdetaan paikkaa tai lauleskellaan kotosalla kavereiden kanssa.
Tämä maksu-juttu tulee esille aina vähän väliä. Ehdottajana on usein vetäjä. Toisaaltaan on ymmärrettävää että palkkausta halutaan parantaa, mutta...ainoa joka moisesta hyötyy on vetäjä. No ehkä laulujonot pienenisivät, mutta uskoakseni myös asiakkaat, jotka tuovat sitä rahaa taloon.

Ravintoloiden kannalta jotkut laulajat ovat huonoja asiakkaita, koska vain tulevat laulamaan eivätkä käytä muita palveluja hyväkseen eli eivät tilaa juomia.

Minulla on ehdotus joka saattaa tyydyttää kaikkia osapuolia (paitsi niitä juomattomia):
Eräässä karaokepaikassa oli joskus pieni sisäänpääsymaksu, olikos se nyt kymmenen markkaa, mutta se sisälsi sisäänpääsyn lisäksi yhden oluen á 10 mk. Tätä voisi soveltaa tuohon karaokekappalemaksuun vaikka seuraavanlaisesti: Varaat kappaleen, annat vetäjälle euron ja saat kupongin, jolla saat euron alennusta tiskillä ko. illan aikana. Se haluaako ravintola tuosta eurosta osansa on vetäjän ja kuppilan välinen neuvottelukysymys. Ja kyllä ne juomattomatkin voivat koittaa vaihtaa niitä kuponkeja euroon.

Näin laulajat eivät käytännössä, joudu maksamaan kappaleista. Vetäjä saa euron kappaleesta ja ravintola saa, noh ainakin nuo juomattomat todennäköisesti juomaan jotain.

Tietenkin sen voi toteuttaa myös toisin päin. Aina kun tilaa juoman saa kupongin, jolla saa kyseisenä iltana laulaa.

5 h * 14 laulu/h * 1 €/laulu = 70 € , aika hyvin.

t:KooJii, joka maksaa vetäjän palkan juomalla useammankin drinkin tai lonkeron ja viihdyttää yleisöä tulkitsemalla mieluummin kuin hyvin.
KooJii
KJ

ViestiKirjoittaja parsatar » 25.10.2006 16:15

KooJii, mäki luin ton jutun, ja koko portaikon. Menepäs kauppaan ja sano, mä rikon ton tavaran, mutta en maksa, kun oon asiakas. Tai sun työnantajas sanos tee poju tai typy töitä, mut maksa ite palkkas ja kustanna tavaroideni myynnin.

Toi mitä ehdotit on mun mielestä maksamista kans' . Sä taidat olla kiivasluontoinen ja sellainen oikeassaolijatyyppi. "Maito on valkoista, joo mutta sitä myydään ainakin litran purkeissa." Kumpiko kiistelijöistä on oikeessa? Tässähän maksuasiassa ei oo kyseessä edes periaatekiistasta. Mistä moinen nostatus? Luitko sä taustat tuohon ehdotukseen?

Sulta löyty asiaa, kun ensin sait rehvastella. Oikein hyvä ehdotus. Yleisönä sä oot varmaan yhtä itsevarma ja osaava? :P Toivottavasti ei osuta samaan kabatsiin. Mä taidan ite alkaa käydä maksullisissa karaokepaikoissa... :o
parsatar

ViestiKirjoittaja KooJii » 25.10.2006 17:30

Hei Parsatar!
En puuttunut niiden listojen pilaamiseen. Se on toinen asia ja tosi törkeää ja huonoa käytöstä. ja pilatuista listoista ja mahdollisesti muista särki menneistä laitteista tulisi saada korvaus, mutta mielestäni sitä ei voi periä hyvin käyttäytyviltä asiakkailta vaan ravintolalta jollei itse tekijältä sitä voida saada.

Olet oikeassa siinä, että asiakas maksaa joka tapauksessa. Tuo laulamisen tekeminen maksulliseksi vain nousee aina silloin tällöin esille, eikä siinä ole kyse noista "kusisista listoista" jotka pitäisi korvata.

Anteeksi, jos mielestäsi rehvastelin :cry: . koitin vain tuoda esille mielipiteeni tuohon rahastukseen. Amerikassa löytyy noita maksullisia laulupaikkoja ja kuulemma jossain pohjoisessa Suomessakin. Täällä länsisuomessa päin en ole moisessa paikassa käynyt. Sisäänpääsymaksullisessa joskus, mutta pitkin hampain.

Olen käynyt lauleskelemassa yli viistoista vuotta (tai tulkitsemassa :wink: ) Yleisönä kuuntelen kyllä muita, en arvostele ja taputan kaikille esiintyjille. Osaamisesta en ymmärrä mitä tarkoitat, enkä itsevarmuudesta. Tunnen kyllä itseni ja tiedän etten osaa kovin hyvin laulaa, nautin siitä kyllä siis tulkitsemisesta. Ja 8) en ole kiivasluontoinen ollenkaan, enkä pidä väittelyistä, ja luulin kyllä kerran erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Mikset halua samaan kapakkiin?

Karaoke on mitä mainioin viihtymismuoto ja sillä ravintola pyrkii houkuttelemaan asiakkaita paikalle kuluttamaan rahojaan virvokkeisiin.
Jos karaoke muuttuu jukeboksiksi tai peliautomaattiksi, niin silloin ei vetäjiä tarvita ja se olisi minusta huono suuntaus.

Jos menee ravintolaan vain istuskelemaan eikä tilaa mitään on aika lailla sama kuin kävisi kaupassa kävelyllä ostamatta mitään. Okei sen laulun voisi ostaa samalla tavalla kuin drinkin? Tuo menee vähän samaan kuin aikoinaan pankkien palvelumaksut.

Missä muuten on noita maksullisia karaokepaikkoja. Karaoketaksit ja -bussit ymmärrän ja japanilaiset karaokehuoneet ja sen, että karaokevetäjän kuuluu saada palkkansa siltä ketä hänet on tilannut.
Vai pyritäänkö tuolla siihen ettei ravintolan tarvitsisi maksaa karaokejuontajalle, mutta se antaisi vetäjälle paikan ja vetäjä kerää maksut laulajilta.

Sorry vielä, jos otit tuon edellisen juttuni tai tämän jotenkin hyökkäykseksi jotain kohtaan. Otsikko oli kyllä hieman provosoiva :wink: Viva La Vapaa Karaoke !!

Lauleskellaan,
Toivoopi: KooJii
KooJii
KJ

ViestiKirjoittaja JOu JOu » 25.10.2006 18:02

Maksua karaokesta? ei välttämättä hyvä idea mutta juontajalle euro ja vastapalvelukseksi alennus kuponki kuulostaa toisaalta fiksulta ja hyvältäkin idealta. tai siis parhaalta mahdolliselta idealta jota olen kuullut katekoriassa "maksullinen karaoke". itse saan kuitenkin palkan joka riittää minulle. tunti liksa kuitenkin on niin moninkertainen verrattuna vaikka siivoojan palkkaan.

Sitten nämä limun litkijät. nehän tuovat hyvän katteen talolle. monessa paikassa tuopillinen limua maksaa lähes yhtäpaljon kuin keskiolut. kate taitaa olla limussa jopa parempi kuin oluessa, niin limun juojat ovat kuitenkin hyviä asiakkaita. Limpparihemmot käyttäytyvätkin paremmin ja heidän kanssa on mukavampi kommunikoide kuin normaalin keskikaljacowboyn kanssa jonka örinästä ei saa enään selvää illan puolenvälin jälkeen =)

osa on faktaa osa arvausta..

Edit: Tuolla euron maksulla kyllä saataisiin juontajat opettelemaan levyn vaihto nopeasti. joillakin se tuntuu kestävän yllättävänkin kauan. soitetaan tausta musaa ja höpötetään henksun kanssa. loppujen lpuksi nää hemmot ehtii soittaa 8 tai 9 biisiä tuntiin. eli viiden tunnin sessioissajää laulamatta tausta musan takii noin 17-20 kappaletta..
JOu JOu
Staff

ViestiKirjoittaja KooJii » 26.10.2006 07:44

Moi!
Limunlitkijöistä sen verran, että itsekin tulee välillä, kun joutuu kuskiksi sitä limpparia juotua. Useampi pullokin 8O . Mutta kyllä sitä menee illassa silti vähemmän. Kurkun nestetasapainohan täytyy kyllä pitää kohdallaan.
Enemmän tarkoitin tuolla aiemmin sellaisia henkilöitä, jotka ottavat vain yhden jääveden ja se riittää koko illaksi. Itse kyllä otan aina välillä tai loppuillasta lasin tai toisenkin jäävettä(Titanikin Tuho) tasoittavaksi.

t:KooJii
KooJii
KJ

Nyt täytyy sanoo, että voi voi

ViestiKirjoittaja parsatar » 26.10.2006 10:10

JooKii, minähän nimenomaan itse kerroin täällä kirjoituksessani että raha voisi auttaa siihen ,että saadaan korvattua tuhoutunut omaisuus ja pysymään sellaiset ihmiset pois noista paikoista, jotka tekevät tahallaan, tai liian päissään tuhoja. Minimoitais heti kättelyssä riskit!

Puhuin myös kokonaisuudessa karaoken arvostuksen nostamisesta, jopa rahalla. Vielä kun portsarit tulisivat oville karaokeiltoina, menen mielelläni sisälle, ja harrastan laulua, oikein tähdeksi itseni tuntien..

Sitä paitsi itse sanoit minä en maksa! Näinhän sanoit, siis sinä et maksa! Mistä sinä et maksa? Siitäkö että käyt karaokessa laulamassa, vai siitä että osallistuisit karaokevetäjien omaisuuden ja työn kunnioittamiseen? vai että ottaisit omalta osalta rahallisen vastuun kulutuksestasi?

"Aasinsilta" on juuri se sana, jolla paljastit erottavasi vain sinua puhututtavan lauseen, erotit yhden mielipiteen kokonaisuudesta ja aloit sillä pauhaamaan. Juuri siksi tälläistä sanotaankin aasisillaksi, kun siinä toimintavassa ei ole mitään järkeä, itse edellisen tai seuraavan aiheen yhdistämiseksi.
Aasinsillalla saadaan vain puhetta jatketuksi, ihan omiin nimiinsä. Saa ilkeyksissään puhua vaikka aidanseipäästä, kun ei selvitä että toinen näkee ja puhuu koko aidasta!
En oo karaokeammattilainen, en laulussa, en vetäjäkään. Enkä nykyään paljoo viitsi edes harrastaakaan. Vaikka tämä huomautus ei liity sinällään karaokeen,
(ilmaisuahan sekin on) suosittelisin sun olla käyttämättä aasinsiltoja, ei tää ole mikään talkshow oo, tai small talkingia. Kusisen vihkon käteensä saanut oli asiakas. Häntä otti päähän itsensä takia, ja varmaan myös ravintolan ja vetäjän takia. Minua otti lisäksi päähän karaoken arvostuksen pilkkaaminen. Sinä jäit kiinni aidanseipääseen.

Missä viisas Kiijoo suosittelis mun mielipiteeni esittävän? Ymmärsitkö sinä Jee? Sinähän annat tietoo kuulema eteenpäin jopa ohjelmatoimistoillekin asti epäkohdista. Luepa sinä tuo portaikko läpi jossa kerrotaan kusisesta jutusta. Sp 24 Oliko siinä jotain henkilökohtaista tai jonkun egoa loukkaavaa? Tai jos siinä oli jotakin loukkaavaa? Testaan onko täällä sisälukutaitoisia. Sinuun laitan kaiken toivoni. Ei tarvii puolustella ketään, ei minuakaan, vaan ymmärsitkö asian? Eilinen herranen kun nyt ei halua ymmärtää, tai ei sitten oikeesti osaakaan ymmärtää. So sad... :cry: Nimimerkkisi muuttelu on vain suojelukseksesi ja vähän niiku vierestä puhumista ja väärinkirjoitusta, päätä itse miten sen otat! 8) Edellenkään en pelkää kertoa mielipiteitäni vaikka joku niitä päättäisi aina pitää aasinsiltoinaan. Terveisin leijonan tietä kulkeva - rauhaa, sopua ja oikeudenmukaisuutta rakastava - nautiskelija! Parsa, vihanneksena muuten auttaa kärsimättömyyteen, (asioiden yhteyksien katkomiseen) ja suvaitsemattomuuteen( omahyväisyyteen.) Suosittelen
parsatar

ViestiKirjoittaja KooJii » 26.10.2006 10:55

Hei Parsatar!
Oletko lukenut nuo minun vastaukseni ajatuksella. Sinä tartut nyt niihin vihkoihin ja 24:n ketjuun.
Minä aloitin täällä kirjoittamaan ihan eri asiasta. Nämä ovat siis eri keskustelut eri asioista.

Se, että ilmeisesti sinä ehdotit tuota maksullisuutta 24:ssä, sai sinut kimpaantumaan ja ryhtymään Parjaajattareksi.

Minä en maksa siitä, että pääsen laulamaan, koska sen voin tehdä ilmaiseksikin. Kunnioitan karaokevetäjien omaisuutta ja työtä, mutta en maksa heille palkkaa. Se on palkkaajan tehtävä.

Minä en suosittele sinulle mitään, sinä teet niinkuin parhaaksesi näet ja tiedät olevasi oikeassa.

Lukisitko nuo edelliset vastaukseni kunnolla ja miettien mitä niissä olen kirjoittanut. Jokin niissä saa sinut ärsyyntymään. Irrota 24:n ketju niistä. Niissä ei ole mitään henkilökohtaista eikä ainakaan minua loukkaavaa.

Ymmärrän, että herkkänä ja tempperamenttisena sekä kiivaana henkilönä olet oikeasti tuohtunut tuosta 24:n pissatamppoonilauluvihoista, ei se minunkaan mielestäni oikein ole. Mutta hyökkäystä vapaata ja ilmaista karaokenlaulamista vastaan en ymmärrä. Pohjimmiltaan olemme kuitenkin samaa mieltä asioista.
Sinä vaan yrität nyt yhdistää kahta erillistä asiaa toisiinsa.

Pahoittellen KooJii

P.S. Jos nyt en onnistunut saamaan itseäni ymmäretyksi, niin saa olla.
KooJii
KJ

ViestiKirjoittaja jee » 26.10.2006 11:20

En haluaisi lähteä arvostelemaan kirjoituksiasi, mutta kun haastoit minut mukaan keskusteluun niin sanonpa kuitenkin, että mielestäni reagoit vähän turhan kiivaasti tuohon KooJiin karaokemaksua vastustavaan kirjoitukseen. Itse olen hänen kanssaan samoilla linjoilla karaoken maksullisuuden suhteen. Sitä paitsi hänhän tarjosi mielenkiintoista vaihtoehtoa, jolla varmasti saisi kustannettua useitakin listoja illassa, jos nyt rahan siihen haluaa käyttää.

Pidän listojen kulumista normaalina ja listojen laatu pitää suhteuttaa paikkaan, jossa karaokea juonnetaan. Esimerkiksi Pataässässä käytetään paperilistoja, joita voi tulostaa vaikka paikanpäällä uudelleen, koska ravintolan asiakaskunta on kirjavaa ja listat kuluvat nopeasti joka tapauksessa. Hienot, viimeisen päälle tehdyt mapit kuuluvat sellaisiin paikkoihin, joissa asiakaskunta on sellaista, että he osaavat listoja asianmukaisesti käsitellä. Sen sijaan, listoja voidaan sotkea tahallaan missä tahansa. Tällöin pitäisi miettiä, kenellä vastuu on. Pitääkö hyvin käyttäytyvän asiakkaan maksaa toisten pilaamat listat? Sama kysymys voi tulla esiin esimerkiksi rikkoutuneen langattoman mikrofonin kohdalla. Jos syyllinen löytyy ja teko on tahallinen, voidaan vahinkoa yrittää laskuttaa tekijältä. Jos tämä ei onnistu, mielestäni vahinko menee yrittäjän piikkiin ja toivotaan parempaa onnea jatkossa.

Tärkeämpää on kuitenkin miettiä vahingonteon syitä syvemmin. On paljolti yrittäjästä itsestään kiinni, paljonko vahinkoja tapahtuu. Mm. huolellisuudella ja asiakkaiden kohtelulla on oma vaikutuksensa tähän. Usein ongelmista ravintolassa saa syyttää vain itseään, vaikka ensisilmäyksellä näyttää, että ongelma johtuu jostain tietystä häiriöasiakkaasta. Näin voi joskus ollakin, mutta yrittäjien olisi tärkeää muistaa, että asiakkaiden käytös heijastaa usein ravintolan ja karaoken tasoa. Jokainen sitten voi panostaa omaan yritykseensä sen mukaan, millaisen asiakaskunnan haluaa.

Suomi24-kirjoituksesta vielä, olen lukenut ko. viestiketjun pikaisesti läpi, eikä siitä nyt mitään loukkaavia kommentteja jäänyt mieleen. On se tietysti aika ihme juttu, että tällaisia voi tapahtua. Ei ole sattunut omalle kohdalleni, enkä usko että noita tapahtuu montaa kertaa vuosikymmenessä.
jee
Staff

ViestiKirjoittaja parsatar » 26.10.2006 14:40

Molemmille kommentoijalleni vastauksia. Minä olen todellakin se joka ehdotti karaoken maksullistamista. Mutta sinun ()kommenttiasi hätkähdin. "Minähän en maksa. Silti ehdotit äärettömän hyvän vaihtoehdon, toiminta- ja kulutuspalkkioiden korvaamiseksi. Sehän tuki sitä ajatuksta, mitä ehdotin. Minun ehdotukseni ei ollut muuta kuin raakile, ei muuta. Mutta periaatteessa kai me ollaan samaa mieltä, tai sitten mä en kuulu tälle tasolle? Siitä otan syyt nuppiini, siitä että olin "kumittanut" vahingossa pois sen kohdan, että tää on vain esitys, mutta jostain olis alettava, ruvettava tekemään jotain sekä karaokeviihteen kunnioittamisen ja kunniaannostamisen, sekä asiakkaiden, että vetäjän viihtyvyyden eteen. Ollaanko samalla taajuudella KooJii edelleen? Rahalla on outo vaikutus moneen asiaan, sillä saadaan aikaan jotakin. Muoto tai nimitys rahastaa voi olla hyvin hillittyä, kuten ehdotit. Sun ehdotus on the best! Mutta "minähän en maksa" kumosi kaiken. Se kolahti minuun henkilökohtaisesti!

Minä en halua sellaisiin paikkoihin, jossa karaoketaso on mitä sattuu. Mulle tuli oikeesti ihan kamala olo noista kusijutuista. Maksaisin karaoken tasosta vaikka vähän. Haluaisin siitä vaikka eliittiharrastuksen. Tai ainakin antaa siihen mahdollisuuden. Mutta pienillä, taidokkailla tavoilla kansanlaulajan ehdoilla, joista sun ehdotukses oli tosi hyvä, toiselle puolelle, vetäjälle ja yleisön vastuutasolle. Raflalle jääkin loput, tai kuten Jee ehdotti vetäjälle...

Minusta nämä meidän keskustelemat asiat eivät olleet mitenkään erillisiä, sillä SINÄ otit minun ehdotukseni 24 puheenaiheeksi täällä ja väität sitten että minä yritän yhdistää kahta eri asiaa. Toi on oikeesti asia jota mä en ymmärrä: Minä yhdistän kaksi eri asiaa yhteen? Eri portaalit tai miten sen nyt eliitisti sanois, on ainoa erillisyys asiassa. Yritin omassa puheenvuorossani jopa yhdistää kolmea eri asiaa yhteen: Karaoken kunnioittamisen nousu, ravintoloiden ja vetäjien palvelujen tason nousu, sekä vetäjien, laulajien, että yleisön viihtyvyyden tason nousu. Siitä 24 puhuttiin. Ja minäkin puhuin. Ei kai siinä mitään pahaa ole?

Toisekseen olisit voinut ihan oikeesti kirjoittaa ehdotukses siellä, etkä täällä, koska siellä mm. tälläsestä korvaavasta rahastamisesta oli puhetta.

En todellakaan hyökkää ilmaista karaokelaulua vastaan, voi parsa jos noin ajattelet. Kokonaisuudessa omalta osaltani ajoin takaa tän syövereihin syöksyvän karaoken nostattamista hiukan vastuullisemmaksi ja hauskemmaksi. Käyn nimittäin hyvin paljon laulamassa yksin.

Täällä missä itse kuljen, pitkien matkojen päässä ei tahdo löytyä enää yhtään laulettavaa paikkaa, en tiedä miten siellä?

Raflan kuuluu maksaa palkan vetäjälle, ja huolehtia karaokepaikan tasosta. Totta Jee, hienot listat saattaa kertoo korkeampitasoisesta paikasta. Tai sitten ei. Kaikessa on riskinsä.

Viestit täytyy kommentoida siellä mistä ne lukeekin. Ei tuu aikajärjestysongelmia, ja turhia väärinkäsityksiä. Tietty se tuntu pahalta kun täällä minun kommenttiani vastaan hyökättiin, enkä olis välttämättä edes tiennyt siitä mitään, enkä olisi voinut puolustaa kantaani.

Ihan oikeesti mä oon tottunut antaa palautetta ihan suoraan asianosaisille, oli kyseessä ohjelmatoimisto, vetäjä, ravintoloitsija, häiriköivä tai hyvä laulava asiakas! Puhumattakaan noista meidän viisaista päättäjistä. sinnekin tämä tyylikäs parsatar on antanut kuulua, ja ainakin he ovat ymmärtäneet asian, vastauksista päätellen. En minäkään välitä tätä tän enempää jauhaa. Kun sitten luette ja bongaatte lisää mun juttuja, oon varmasti ottanut asianosaisiinkin yhteyttä. Otan edelleenkin. Sisso

Minusta se on suoraselkäsyyttä. Eikä sanojen kovuus ole parjaamista. Mulle asia on tullut selväksi, entä sulle? :roll:
parsatar

ViestiKirjoittaja KooJii » 26.10.2006 15:14

Moi,
ollaanhan me samalla asialla :D
Mun kirjoitukseni ei ollut hyökkäys sun suomi24 kirjoitustasi vastaan eikä kommenttia siitä, vaan yleisesti karaoken maksulliseksi muuttamista vastaan. Tuo ehdotus tulee esille aina silloin tällöin. Pari viikkoa sitten yksi ystävämme, joka vetää karaokea ehdotteli samaa asiaa ja kyseli mielipidettä. Otsikointini oli hieman kärkevä :twisted:

Siinä ollaan samalla asialla, että karaoken tasoa pitäisi nostaa.
Karokefirmojen pitäisi pystyä kilpailemaan laadulla eikä hinnalla.

Eliittiharrastusta en karaokesta halua, vaan sitä, että jokainen, joka haluaa saa laulaa sydämmensä kyllyydestä. Eikä tarvitse osata ihan oikein. Karaokepaikkoja on eritasoisia, tasoa pitää kyllä yleisestikin nostaa.

Meilläpäin on paljon erilaisia eritasoisia karaokepaikkoja erilaisille ihmisille. Ja kotona meillä on todella mukavaa laulaa omassa kotipubissa, johon mahtuu kavereita semmoinen tusinan verran. Ollaan innostettu monia laulun pariin ja ensimmäisiin karaokekokeiluihin. Me kuljetaan joko linjurilla tai sitten autolla neljän viiden hengen porukalla eri paikoissa. Nykyään vähemmän kuin ennen. Syynä kotikaraoke.

Oman mielipiteensä saa tuoda julki. Ja onhan tämä meidän keskustelumme tuonut piristystä ja ajattelemisen aiheita tälle palstalle...

Tällä palstalla on Karaokeravintolat haku ja sinne voi myös arvostella paikan laatua. Toivottavasti paikan tasosta vastaavat lukevat niitä joskus.

8)
KooJii
KJ

Niinpä

ViestiKirjoittaja SKK » 26.10.2006 18:02

KooJii kirjoitti:Oman mielipiteensä saa tuoda julki. Ja onhan tämä meidän keskustelumme tuonut piristystä ja ajattelemisen aiheita tälle palstalle...

Tällä palstalla on Karaokeravintolat haku ja sinne voi myös arvostella paikan laatua. Toivottavasti paikan tasosta vastaavat lukevat niitä joskus.

8)

Olen samaa mieltä, karaoke on aivan ihana harrastus, harrastat sitten missä tahansa ( lastentarhat ovat kaikkien mukavimpia :wink: )

Listoista ja työnteosta sen verran että eikö jokaisen pitäisi kunnioittaa toisten tekemää työtä ja jaksamista vaikka ei siitä pitäisikään.

Ja muuten kiitos kaikille jotka ovat käyneet arvostelemassa, ei pahalta näytä :lol: Mutta totta puhuen, useampi saisi arvostella, jotta tulisi todellisempi kuva moniin paikkoihin.
SKK
KJ

ViestiKirjoittaja Ricky » 27.10.2006 09:02

Näin sivuhuomautuksena sanoisin, että jos keskustelua on aiemmin käyty jossakin ja siihen viestin avauksessa viitataan olisi syytä toimia näin:
- jos keskustelua on käyty jollakin muulla foorumilla kuin täällä olisi alkuperäisen keskustelun pääkohdat syytä lainata mukaan aloitusviestiin, tai edes sentään laittaa linkki alkuperäiseen keskusteluun

- jos keskustelua on käyty karaoke.fi-foorumilla, tulisi keskustelua myös jatkaa siinä alkuperäisessä ketjussa.

- otsikon olisi tarkoitus kertoa mitä ketju käsittelee, tämä parantaa foorumin hakukoneen toimivuutta. Otsake "Nyt täytyy sanoo, että voi voi" ei juuri kerro mitään, siksi muokkasin aloitusviestin otsaketta paremmin kuvaavaksi.

Näin pysyy foorumi siistimpänä ja ihmiset keskustelussa mukana.

- Ylläpito
Karaoke.fi - moderaattori.
Ricky
Staff

ViestiKirjoittaja jee » 27.10.2006 13:44

Yhdistin aiheet.. jatketaan keskustelua jos jäi vielä jotain hampaankoloon ;)
jee
Staff

Re: Minähän en Maksa!

ViestiKirjoittaja Juice » 28.10.2006 11:03

KooJii kirjoitti:Minulla on ehdotus joka saattaa tyydyttää kaikkia osapuolia (paitsi niitä juomattomia):
Eräässä karaokepaikassa oli joskus pieni sisäänpääsymaksu, olikos se nyt kymmenen markkaa, mutta se sisälsi sisäänpääsyn lisäksi yhden oluen á 10 mk. Tätä voisi soveltaa tuohon karaokekappalemaksuun vaikka seuraavanlaisesti: Varaat kappaleen, annat vetäjälle euron ja saat kupongin, jolla saat euron alennusta tiskillä ko. illan aikana. Se haluaako ravintola tuosta eurosta osansa on vetäjän ja kuppilan välinen neuvottelukysymys. Ja kyllä ne juomattomatkin voivat koittaa vaihtaa niitä kuponkeja euroon.

Näin laulajat eivät käytännössä, joudu maksamaan kappaleista. Vetäjä saa euron kappaleesta ja ravintola saa, noh ainakin nuo juomattomat todennäköisesti juomaan jotain.

Tietenkin sen voi toteuttaa myös toisin päin. Aina kun tilaa juoman saa kupongin, jolla saa kyseisenä iltana laulaa.

5 h * 14 laulu/h * 1 €/laulu = 70 € , aika hyvin.

t:KooJii, joka maksaa vetäjän palkan juomalla useammankin drinkin tai lonkeron ja viihdyttää yleisöä tulkitsemalla mieluummin kuin hyvin.

Olin Tallinnassa eräässä paikassa aikanaan jossa karaoke oli toteutettu niin että vain juomaa/muuta ostosta tehneet sai karaokelappuja tiskiltä kun pyytää oston yhteydessä ilman eri maksua, siis vain maksavat asiakkaat sai laulaa.
Juice

Re: Minähän en Maksa!

ViestiKirjoittaja jee » 28.10.2006 11:30

Juice kirjoitti:Olin Tallinnassa eräässä paikassa aikanaan jossa karaoke oli toteutettu niin että vain juomaa/muuta ostosta tehneet sai karaokelappuja tiskiltä kun pyytää oston yhteydessä ilman eri maksua, siis vain maksavat asiakkaat sai laulaa.

Samanlainen systeemi oli ainakin aikoinaan Helsingin Kuparikulmassa, ja siellä laululaput ovat edelleenkin tiskin vieressä. En tiedä onko nykyään enää niin tarkkaa, että pitää juoma ostaa ensin, mutta joskus aiemmin asiasta taisi olla maininta erillisellä lapulla. "Karaoke vain maksaville asiakkaille" tms. Kyllähän tuossa on siinä mielessä järkeä, etteivät satunnaiset ohikulkijat tule viemään lauluvuoroa ravintolan asiakkailta... paitsi tietysti jos ryhtyvät itse asiakkaiksi.

Pidän kuitenkin aika luonnollisena, että illan aikana ostetaan nyt ainakin kahvi ellei sitten muuta. Karaokea ei ravintolassa olisi, jos kukaan ei joisi (paitsi ehkä jos rahastus suoritettaisiin muuten). Lähtökohtana tässä viestiketjussa on ollut enemmänkin juuri se, että pitäisikö itse juontajan / karaokeyrittäjän saada jokin maksu suoraan asiakkailta sen sijaan/lisäksi, että he saavat palkkansa ravintoloitsijalta.
jee
Staff

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu